ارتباط مهارتی است که اهمیت بسیاری در تجربه بشری دارد. هریک از ما می دانیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم، همگی از بدو تولد ارتباط برقرار کرده ایم و هر روز نیز آن را بیشتر تمرین می کنیم. پس چرا برقراری ارتباط در محیط کار این قدر برای ما مشکل است؟ در مقام مدیر، مهم است که درک کنیم چگونه محیط کار ماهیت ارتباط را، هم برای فرستنده و هم برای گیرنده تغییر می دهد(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

احتمالاً مشکل از موضوعی نبود که می‌خواستید مطرح کنید؛ فقط باید کمی بیشتر روی نحوهٔ بیانش کار می‌کردید. ما در این مقاله با پرداختن به شش جنبهٔ مختلف ارتباط به کمک مهارت‌ ارتباطی شما را به  سخنران بهتری تبدیل می‌کنیم(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

  • درک اصول اولیه.
  • برنامه‌ریزی ارتباط.
  • ارتباط قدرتمند در نوشتار.
  • ارتباط رودرروی مؤثر.
  • برگزاری جلسات پربار.
  • ارائهٔ سخنرانی‌های بی‌نقص.

۱. درک اصول اولیه مهارت‌ ارتباطی

با توجه به گسترهٔ کانال‌های ارتباطی موجود، مانند ایمیل، مطالب بازاریابی، سخنرانی‌ها و شکل‌های نوشتاری و گفتاری دیگر، باید رویکردی سیستماتیک را در ارتباطات اتخاذ کرد. مقالهٔ دیگر ما با عنوان «چرخهٔ ارتباط»، که اصول اولیهٔ کار با هریک از این ابزارها را پوشش می‌دهد، می‌توان نقطهٔ شروع خوبی باشد. این مقاله به فرآیند شش‌مرحله‌ای سامان‌دهی و ارائهٔ پیام‌ها و سپس استفاده از بازخوردهای دریافتی می‌پردازد.

به یاد داشته باشید که ارتباط فرآیندی دوطرفه است: علاوه بر صحبت کردن و ارائهٔ پیامتان، باید به پاسخ‌های طرف مقابلتان هم گوش دهید. می‌توانید از طریق آزمون ما مهارت گوش دادن خود را بسنجید و مطالب بسیاری هم وجود دارند که به شما در درک مفاهیمی که دیگران سعی در انتقالشان دارند کمک می‌کنند(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

۲. برنامه‌ریزی ارتباط

هدف برنامه‌ریزی ارتباط رساندن پیام مناسب به افراد مناسب با روش مناسب است. به نظر ساده می‌آید، اما بسیاری از افراد نمی‌توانند ارتباطاتشان را به درستی برنامه‌ریزی کنند، که ممکن است منجر به سوءتفاهم، سرخوردگی و فرصت‌های ازدست‌رفته شود(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

یکی از رویکردهای مناسب استفاده از چارچوب استراتژی برای شناسایی و درک مخاطبانتان و فکر کردن دربارهٔ بهترین روش برای برقراری ارتباط با آن‌ها است. هیچ چیزی را فرض نکنید. هوشمندانه به نیازهای مخاطبانتان گوش دهید. سوالات مناسب را به روش صحیح بپرسید تا بتوانید بیشترین اطلاعات ممکن را در مرحلهٔ برنامه‌ریزی به دست آورید.

زمانی که آمادهٔ نگارش پیامتان هستید می‌توانید از ابزارهایی مانند مثلث بلاغت استفاده کنید تا توقعات افراد، پس‌زمینهٔ پیام و هدف پیامتان را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید توالی انگیزشی مونرو را برای جلب توجه مخاطبان و ارائهٔ دعوت به عملی خیره‌کننده به کار بگیرید(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

۳. ارتباط قدرتمند در نوتار

هیچ‌کس دوست ندارد وقت گران‌بهایش را صرف رمزگشایی ایمیل‌های درهم و برهم، گزارش‌های طولانی و پیام‌های پیچیده کند. پس باید مهارت درست نوشتن را به عنوان یکی از پیش‌نیازهای مهارت ارتباطی بیاموزید. مخاطبان شما پیام‌های نوشتاری بسیاری را دریافت می‌کنند پس باید پیامتان را به گونه‌ای بنویسید که توجه آن‌ها را جلب کنید و اطلاعات مهم را در سریع‌ترین حالت ممکن به آن‌ها برسانید. روش نوشتار هرم وارونه در این‌جا به کارتان می‌آید، چون نکات مهم پیام را در قسمت‌های اول قرار می‌دهد.

کوتاهی، شفافیت و انتخاب هوشمندانهٔ موضوع استراتژی‌های اصلی برای نوشتن ایمیل‌های اثربخش هستند. از طولانی شدن پیام، استفاده از لحن اشتباه و سایر اشتباه‌های رایج دوری کنید. این توصیه‌ها برای پیام‌رسان‌های فوری هم صدق می‌کنند، فقط باید پیام‌هایتان را کوتاه‌تر کنید چون خواندن متن‌های بلند در برنامه‌های پیام‌رسان کار دشواری است.

متن‌های طولانی‌تر، مانند گزارش‌های تجاری، هم باید به صورت واضح و منطقی سازمان‌دهی شوند تا مخاطبان بدانند برای اطلاعات مورد نیازشان باید دقیقا به کدام قسمت متن مراجعه کنند و از مواجهه با حجم بالایی از داده‌های بدون ساختار سردرگم نشوند(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز

۴. ارتباط رودرروی موثر

ارتباط رودررو بهترین فرصت برای ایجاد روابط خوب و تعامل شخصی با افراد است. گپ‌های خودمانی کوتاه می‌توانند احساس راحتی را به مخاطبانتان القا کنند اما باید حواستان باشد که با دقت به صحبت‌هایشان گوش کنید. با گوش دادن به آن‌ها می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی دربارهٔ علایق و ارزش‌هایشان دست پیدا کنید و بفهمید که از چه زبانی باید برای نزدیک شدن به آن‌ها استفاده کنید.

ممکن است در موقعیت‌هایی قرار بگیرید که برایشان آمادگی ندارید، مثلا مجبور شوید به پرسشی غیرمنتظره پاسخ دهید یا کسی از شما بخواهد که به جای او سخنرانی کنید. مقاله‌های دیگر ما با عنوان «فکر کردن در لحظه» و «مهارت‌های گفتاری فی‌البداهه» می‌توانند به شما کمک کنند با اعتمادبه‌نفس بالا از پس از موقعیت‌ها بر بیایید(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

همچنین ممکن است موقعیتی غیرمنتظره برای ارائهٔ محصول یا خدماتتان به مشتریان بالقوه پیش بیاید. ممکن است برای چنین موقعیتی آمادگی نداشته باشید، اما اگر از قبل سخنرانی آسانسوریتان را آماده کرده باشید می‌توانید از این موقعیت به نفع خود استفاده کنید(دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز).

به یاد داشته باشید که ظاهر و زبان بدنتان پیش از آن که کلمه‌ای را به زبان بیاورید شروع به حرف زدن می‌کنند، پس باید تا جایی که می‌توانید در اولین برخورد خوب به نظر برسید. در حقیقت، زمانی که افراد دربارهٔ احساسات و عواطفشان صحبت می‌کنند، کلماتی که به زبان می‌آورند تنها هفت درصد کل پیامشان را در بر می‌گیرند. افرادی که در برقراری ارتباط مهارت دارند باید بتوانند زبان بدن و سرنخ‌های بصری را بخوانند و از آن‌ها برای تقویت پیام خود استفاده کنند.

سعی کنید پیش از رفتن روی صحنه با اشتباهات رایج در سخنرانی‌ها آشنا شوید و آن‌ها را از طریق تجربه نیاموزید. همچنین به یاد داشته باشید که حتی ماهرترین سخنران‌ها هم دچار استرس سخنرانی می‌شوند اما یاد می‌گیرند آن را کنترل کنند.

دوره مهارت هاری ارتباطی در تبریز

در دوره مهارت های ارتباطی، مهارت ارتباطی ضروری در محیط کار و بین همکاران، در آموزشگاه آپادانا در تبریز آموزش داده می شود. داشتن مهارت کافی برای برقراری ارتباطی سودمند بین همکاران در محیط کار می تواند منجر به بالا بردن میزان موفقیت کاری همگی شود و از قِبلَ آن، افراد نیز احساس امنیت شغلی داشته و با خیالی آسوده به وظایفشان بپردازند.

ارتباط بین همکاران در محیط کار، با روش های ارتباطی با دوستان و خانواده متفاوت بوده و لازم است که حتی اگر افراد نسبت های فامیلی با هم دارند، در محیط کار مطابق با موازین شغلی رفتار کنند. آموزشگاه آپادانا مهارت های ارتباطی در دوره مهارت ارتباطی خود، تکنیکها و مهارتهای فوق العاده ای را برای ارتقاء شغلی آموزش می دهد(دوره فن بیان در تبریز).

دوره مهارت‌های ارتباطی در محیط کسب‌وکار در تبریز

به این مطلب امتیاز دهید